Migraine

Stress

Migraine is hoofdpijn die in aanvallen opkomt. De pijn komt plotseling op en zit meestal aan één kant van het hoofd. De pijn is zo hevig dat we aan niets meer kunnen denken en nergens meer naar kunnen kijken. Ook geluiden komen zo sterk binnen dat we ons het liefste willen opsluiten op een kamer zonder licht en geluid. We kunnen alleen nog denken aan de pijn. De pijn is vaak bonzend of drukt hevig tegen de schedel. Meestal merken we vooraf al dat de migraine eraan komt, we voelen het langzaam aanzwellen van de pijn gedurende 3 - 4 dagen. In het begin hebben we vaak spanning in onze nek en gedurende de dagen wordt het erger. Lichamelijke inspanning maakt de pijn alleen maar erger en de meeste mensen duiken dan ook onder. 

 

De spanning moet eruit, daarna ben je ineens heel creatief en energiek is.

Het enige dat we dan nog kunnen doen, is onderduiken in bed en wachten tot de migraine overgaat. Een aanval kan 4 tot 24 uur duren. Sommige mensen hebben het af en toe, anderen regelmatig. De migraine aanval wordt veroorzaakt door spanningen die we niet goed opvangen of verwerken. De spanningen voelen we binnenkomen in de zogenaamde zonnevlecht (maagstreek). In het natuurlijke, normale proces horen we de bijbehorende emoties omhoog te laten stromen en te uiten. Maar als we dat niet kunnen of mogen van onze omgeving worden ze opgevangen in het lichaam. Sommige mensen laten de energie (emotie is energie) doorstromen naar de hersenen. 

De hersenen kunnen niets met het teveel aan energie met als gevolg een stevige hoofdpijn. Na enkele uren is de energie weer weggevloeid in ons lichaam. Onze hersenen hebben zich dan ontladen. Dit proces gaat geheel automatisch en langzaam.

De oorzaak van de spanning blijft bestaan, waardoor we telkens weer spanning opdoen. Ons emotionele systeem raakt weer overbelast en kan niet ontladen. De migraine komt weer terug.

web-format-stress-release_med_hr

Paperback Stress Release, de Snelste manier.

Gemakkelijk en snel te leren en toe te passen.

Veel zinvolle informatie

Duidelijke uitleg met foto's en illustraties

Voor iedereen fysiek toepasbaar

Het boek Stress Release, de snelste manier. In onze webwinkel.

Hulp bij migraine

Leven zonder migraine? Dat bereik je door het opsporen van de blokkades in je energetisch systeem. Drie voorbeelden van cliënten met migraine in de praktijk.

• Moniek voelt spanning opkomen in haar maag, maar die gaat niet weg. Dan volgt de energie/spanning de weg naar haar hoofd, ze krijgt symptomen van migraine. Dit begint bij Moniek met lichte nekkrampen. Ze heeft het gevoel niet slim genoeg te zijn. Dit uit zich in sterke pijn in haar nek.

• Peter is een binnenvetter en de spanning in zijn maag stijgt op naar zijn hart. Hij krijgt eerst een lichte druk op zijn borst. Hij doet daar niets mee en dan volgt de energie de weg naar zijn hoofd en krijgt hij de bekende symptomen van migraine. Peter ergert zich aan zijn omgeving maar uit dat niet. Daarom heeft hij in de aanloop van de migraineaanval last van zijn maag.

• Petra vindt het lastig om zich te uiten of op te komen voor zichzelf. Ze krijgt dan een lichte druk op haar keel. Ze durft niets meer te zeggen, omdat ze voelt dat deze druk oploopt als ze het wel probeert. De energie moet ergens heen en loopt dan via een omweg naar haar nek. Daar zet het zich vast als beginnende spanningshoofdpijn. Na enkele dagen heeft ze migraine en ligt ze uren op bed in een donkere kamer. Als het weer voorbij is, probeert ze de gespannen situaties te vermijden, maar het proces herhaalt zich weer.

Over het algemeen is de oorzaak gelegen in onze hals- en nekspieren. Deze spannen zich teveel aan en dit leidt tot spanningshoofdpijn. Na enkele dagen ontaardt dit in een migraine aanval. De spanning in onze nek en hals wordt veroorzaakt door emotionele spanningen in de directe omgeving of door situaties uit het verleden. We kunnen deze emotionele spanningen niet vrij laten doorstromen en we kunnen ze niet via de natuurlijke weg uiten. De therapie is er op gericht om je je spanningen wel vrij te laten stromen zodat ze zich niet in je hoofd ophopen. We halen in enkele uren de spanningen uit je hals en nek. Je voelt je beter, je hebt meer energie en je kunt meer aan. Als er dan iets gebeurt dat je spanning laat oplopen, weet je hoe je deze weer kunt afvoeren.

Voorkomen van migraine is beter dan genezen. Het is niet te genezen! Want het is geen ziekte.

Ik heb zelf ook veel migraine gehad, maar door de toepassing van dit systeem is het overgegaan en ik gebruik nu al jaren geen enkele pijnstiller meer. Heel soms heb ik nog hoofdpijn maar het is altijd direct te relateren aan dingen die op dat moment in het leven gebeuren.

 

Lever

Er wordt ook wel een relatie gelegd met de lever, die verantwoordelijk is voor energie en woede. Tomatensap, varkensvlees en alcohol zijn zwaar voor onze lever. Deze producten kunnen we beter niet of minder gebruiken. Ze zijn belastend voor onze lever. Onze lever gaat ook harder werken als we veel last hebben van het gevoel dat ons alles wordt afgenomen. Op het moment dat we dat probleem oplossen, gaat je lever in genezing en krijg je migraine. 

 

Suiker

Suikertekort is soms een oorzaak van migraine. We ergeren ons aan iets of iemand of walgen van iets in onze omgeving. Ons lichaam gaat dan meer suikers omzetten om ons meer energie te geven. Op het moment dat de situatie dan over is, gaat ons lichaam zich genezen en krijg je migraine.

 

 

Stressrelease

We gaan de spanningen in je lichaam met oefeningen ontladen. We zien dat als het lichaam de stress niet loslaat, het denken ook niet wil. Voor het ontladen van de spanning hadden we in eerste instantie 45 minuten voor nodig. We hebben een beter systeem ontwikkeld dat je, na 4 minuten oefeningen doen, laat ontladen zet na 4 minuten. Deze oefeningen kun je makkelijk thuis doen, je kan op elk gewenst moment je opgebouwde spanning ontladen.